fredag 6 maj 2011

Pepp inför SM

Befinner mig i huvudstaden för att imorgon besöka SM i hembryggd öl i Alvik. Bävar mig nästan lite inför alla öl som kommer finnas att prova för jag vet att efter runt 15-20 smakprov så brukar jag bli allt sämre på att plocka ut olika smaker. Ska försöka börja med dem lite lättare ölen och ha med mig en vattenflaska för att palla hela dagen.
Korv från Taylor and Jones

Åkte från Göteborg tidigt i morse med min flickvän och dagen spenderades delvis inne i Stockholm. Vi kollade in Östasiatiska museet, promenerade lite, lunchade sushi och till sist köpte vi lyxkorv på Taylors and Jones. Tog bussen ut till Tyresö och efter en härlig promenad på 40min var vi framme vid min flickväns stuga. Har precis käkat korvarna som var riktig jefla goda, grillade dem och käkade sallad och potatissallad till. Alltså det går nästan inte att jämföra mot vanlig korv man köper på Willys. Drack till det en Mikkeller Jackie Brown som är en utmärkt öl, framför allt till mat!

Mikkeller Jackie Brown

Så åter till SM, ni som läser det här och ska dit: Om ni ser mig i vimlet så tveka inte att komma fram och säga hej! Jag vet att det är många bloggare som ska dit och det verkar även vara en del skribenter från humlegårdens forum som kommer komma med. Jag är lite dålig på ansikten plus att jag i ärlighetens namn inte sett bilder på så många bloggare/skribenter. Hur som helst, peppet är stort! Synd att jag inte skickat in något, får kanske göra SM-debut nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...