fredag 16 december 2011

Vinterölsträffen

Förra helgen var det vinterölsträff här i Göteborg som Amatörbryggarföreningen Amylase arrangerade. Det var väldigt många öl som ställde upp, hela 44 öl vilket jag tror är nästan dubbla emot förra året! Och mycket besökare kom, så många att det blev fullt och att folk fick vända i dörren. Vilket naturligtvis är väldigt tråkigt för dom som hade sett fram emot träffen men inte kom in.

Jag och Martin från http://martinj.net/ ställde upp med Hemliga Hustomtens Hembryggd som vi bryggde tillsammans hemma hos honom för många veckor sedan om ni minns. Det gick sådär för våran öl, den hamnade nånstans i mitten på placeringen. Men jag är inte så förvånad över det, dels så var den kryddad vilket gör den ganska speciell i smaken och sen så var det ingen öl med starka smakkomponenter som t.ex. en IPA eller en porter som har toner som står ut efter man smakat 20 andra öl innan. Men jag tyckte vi fick en hel del positiva kommentarer om ölen!
Jag och Martin smakar öl! Älskar att det ser ut som killen i bakgrunden står och sjunger opera!
Jag var redigt förkyld och hade svårt att njuta av de andra ölen tyvärr, så jag satsade inte på att smaka så många utan gick mest runt och plockade några. En öl som jag verkligen gillade var den IPA som Housepainter ställde upp med.

Det var väldigt trevligt med alla som kom fram och hejade och sa att dom följde bloggen, sånt värmer verkligen och ger mig glöd att skriva mer och oftare. Har ju varit lite dött här på senaste men jag ska försöka bättra mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...