måndag 7 maj 2012

och vinnaren är...

Sofie! För er som inte läste titeln, så har jag nu äntligen slumpat fram en vinnare genom att använda http://www.random.org/ och numrera mailen. Jag har slängt iväg ett grattis till vinsten-mail nu och förhoppningsvis får vi se ett kort gästinlägg med tasting notes på ölen från Sofie om några veckor?

Vad har annars hänt då? Inte mycket inom bryggarvärlden för mig, därför det inte postats så mycket. Jag vet helt enkelt inte vad jag ska skriva om. I helgen besökte jag http://martinj.net/ där bryggare och annat löst folk samlats för att avnjuta massa olika humledrivna öl som Martin bryggt. Riktigt goda öl, trevligt sällskap och god mat. Martins öl "I punk you" är verkligen en av de bästa hembrygder jag någonsin smakat.

Igår tappade jag äntligen Katlagrottan Brown Ale på flaska, 6.8g socker per liter blev det. Hade satsat på 6.5g men fick ut lite för lite öl efter omtappning. Värt att notera att den har stått med torrhumling i hela tre veckor! Provsmakade lite på grönölen och det verkar riktigt lovande, kommer med stor sannolikhet bli ett väldigt smakrikt öl med mycket rostade toner.

Alltid lika kul att se en bild på uppvägt socker?
Tappar över till ett nytt kärl för att få bort humle och jästkakan och blanda ölen med sockerlagen.
Fyllde först ett partyfat. 
och sedan några flaskor, 19 närmare bestämt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...