söndag 27 maj 2012

Sommaren kom

Sommaren har kommit, snabbt gick våren över och min första solbränna gör sig ständigt påmind. Värmen i lägenheten gör sig också påmind, det är ständigt kvalmigt och fönstren står för det mesta öppna. Det är värmen som gör att mitt bryggande avstannar på somrarna, jag har ingen kyl att jäsa i så det är omöjligt för mig att kontrollera temperaturen. Vid denna värme funkar det endast att jäsa saison och kanske att någon mer belgisk jäststam skulle fungera men det har jag inte testat, än.
Jag fasar lite för Bag End Pale Ale som står i denna oplanerade värme, det var normal temperatur i början av jäsningen men mot slutet blev det på tok för varmt i lägenheten. Ska tappa den på flaska om någon dag men det finns nog en risk att resultatet förstörts något av värmen.

Till sist får jag väl hissa en varningens flagg att aktiviteten på bloggen antagligen kommer bli högst sporadiskt under de kommande sommarmånaderna. Har inte planerat brygga mycket mer än en saison eller två. Tänker också försöka baka världens godaste surdegs pizza. Har redan försökt några gånger, se bilden, men krävs mer erfarenhet för att förfina denna konsten. Kommer rapportera om det jag gör i bryggväg och annat relaterat som kan tänkas vara intressant, tänkte visa lite bilder på humleplantorna om ett tag till exempel Resten av tiden ska det njutas ut av sommaren! Tjipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...