söndag 2 mars 2014

Jag har blivit (med) fat

Jag har köpt två fat och tillhörande kopplingar, gasutrustning osv. Jag tänkte skriva ett inlägg om exakt vilka grejer man behöver, vad jag har köpt och vad jag tyckter om det. Men det blir när jag har testat faten ordentligt!


Imperial stouten och IPA/APA (vet fortfarande inte riktigt vilken stil den är egentligen) som bryggdes på bryggkursen jag hade åkte ner i faten för ett tag sedan. Jag har ingen kyl så det tog rätt många dagar att tvångskolsyra, kolsyra löser sig lättare ju kallare ölen är. Kommer servera ölen om en månad, ska bli riktigt spännande. Jag har ju provsmakat från faten och jag måste säga att imperial stouten är riktigt lovande! med IPA/APAn vet jag inte riktigt för den gör sig verkligen inte bra rumstempererad!





1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...