onsdag 26 maj 2010

Oppigårds Starkporter

Har gjort en tenta idag och efter tentan blev det några timmars pluggande, men blev redigt trött och tänkte att jag skulle ha kvällen ledig. Så då passade jag på att plocka fram en Oppigårds Starkporter för att provsmaka. Jag har inte varit inne så mycket på riktigt mörka öl, men SM fick upp mina ögon, provade en hel del goda mörka öl där!

Oppigårds Starkporter

Hur var den här ölen då? Det fanns mycket smak vilket är possitivt då jag tycker att de mörka ölen jag provat ofta brukar vara lite tunna i smaken och tjocka i konsistensen. Mycket rostade toner, man anar toner av enrisrökt korv, jordnötter, lakrits och riktigt mörk choklad. Aromen är söt och ganska lik läkerols hallonlakritstuggumin. En mycket god öl! Fan jag blir alltid nöjd när jag dricker Oppigårds!

Jag ger den 7/10 i Betyg.
Karin ger den 5/10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...