måndag 13 september 2010

Provsmakningar mitt i en flytt.

Så det har varit lite kasst med aktivitet på bloggen på senaste, jag är mitt uppe i en flytt så ni får ha överseende. För att stå ut med flytt-städande/rensande/packande så har det blivit till att smaka några öl då och då men har inte orkat/haft tid att skriva om dem här. Men jag tänkte att jag gör en liten snabbgenomgång på vad jag har provsmakat.

Avery Anniversary Ale
Smakade mest soja.

Aromen var frukt, banan och soja. Den var rätt segflytande tyckte jag och smaken kan närmast beskrivas med soja, lakrits och lite rostat. Detta var ingenting för mig, var en smak som jag inte kom överens med, kan närmast beskriva den som soja och ölen rätt söt med. Denna kombination var inget mina smaklökar gillade.

Mohawk Barley Whine

Mohawk Barley Whine

Denna ölen hade jag en hel del förväntningar på som blev ganska grusade. Aromen var citrus, gran och zoogodis. Denna arom lovade en hel del som smaken inte kunde hålla. Den smakade väldigt sött, lite glöggkryddor och lite stickande jästigt. I övrigt så var det inte så mycket smak. Detta var inte heller någon öl för mig, jag har kommit fram till att jag oftast har svårt med öl som har en framträdande sötma.

Mohawk Stitch Porter

Naturligtvis glömde jag ta kort på den bästa ölen jag provat i denna sammanfattning. Jag skyller på flyttstöket. Mohawk Stitch Porter var riktigt riktigt god, ingen öl som egentligen sticker ut men den levererar det jag vill ha av en porter. Förövrigt kan jag nämna att jag har börjat gilla porter väldigt mycket på senaste. Nu till ölen, aromen hade mycket rostade toner, lite choklad och tjära. Smaken var mycket rostat men ganska lätt kropp, rostat kaffe fanns där och ölen är förvånansvärt törstsläckande.

Avery Maharaja IPA

En till öl som var för söt för min smak.

Efter att min första öl från Avery floppat så hade jag nästan högre förväntningar på denna, jag har ju läst en hel del om Avery som har dragit upp förväntningarna en nivå. Aromen var typsik IPA, fruktig och en hel del annanstoner fanns där. Smaken var väldigt mycket humle, slående beska, ananasen som fanns i aromen med men slutligen så är ölen för söt för min smak! Den söta kroppen gör att jag inte alls gillar denna öl.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...