fredag 23 april 2010

Ocean Eko Pale Ale

Jag sitter och programmerar lite matlab och det går inte vägen alls så jag tänkte att en liten finöl till programmering, det är ju ändå fredag , borde göra susen. Jag tog tidigare idag en promenad till systemet och köpte några öl för att smaka på och försöka få fram ungefär vad det är jag vill brygga och kanske få lite tips om vad för typ av recept jag bör satsa på. Så nu blev det första ölen ut för provsmakning, Oceanbryggeriets Eko Pale Ale. Jag hade väntat mig lite mer smak från denna, lite gräsig arom och smaken är mild och frisk med lite lakritstoner. Helt okej öl men för priset för denna öl, nästan 30kr, hade jag väntat mig lite mer. Karin har fått blivit ofrivillig provsmakare med, jag kan ju inte hälla upp en intressant öl och sitta med den alldeles för mig själv!

Jag ger den en 6/10 i betyg.
Karin ger den 7/10.

Ocean - Eko Pale Ale

Imorn är det SM i hembryggd öl här i Göteborg, kolla in förstasidan på SHBF's hemsida. Jag och min vän KG hade tänkt ta oss dit och förhoppningsvis få massor av inspiration till kommande bryggningar. Ska bli väldigt intressant har nog inte smakat någon hembryggd öl förutom mina egna innan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...