onsdag 11 augusti 2010

Sierra Nevada Torpedo

Dags att jag skriver lite här om en av mina favoritöl av dem som finns lättillgängliga på systembolaget, nämligen Sierra Nevada Torpedo Extra IPA. Det är landskamp, träningslandskamp i och för sig men väldigt roligt att kolla på ändå, framför allt med en ny tränare och Zlatan tillbaka. Hur som helst, vad passar inte bättre till en landskamp om inte en av ens favoriter till öl?
Sierra Nevada Torpedo Extra IPA

Vad kan man säga om ölen då? Aromen är grymt fruktig, ingen av den där gräsigheten som är rätt vanlig i IPA. Smaken är fruktig, lite söt men utan den där knäckigheten som är rätt vanlig i denna typen av öl och den har en perfekt balanserad beska. Det finns en hel del grapefrukt i smaken och beskan är sprudlande, sprudlande kanske inte är rätt ord men beskan bärs upp av kolsyran och ger nästan en läsklik effekt. Färgen är även riktigt imponerande och speglar rätt bra hur ölen smakar. Skummet drar lite åt det orangea hållet.

Öl och fotboll, rätt bra kombination.

Jag ger den 9/10 i Betyg.

Den får verkligen ett högt betyg som inte många öl förtjänar, har druckit denna ett par gånger nu med så jag vet att jag inte kommer bli besviken och undra vad tusan jag tänkte när jag gav den så högt betyg nästa gång jag smakar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...