tisdag 1 mars 2011

Dagens Loot!

Skynda fynda! Detta inhandlades på systemet idag:
1x de Molen op & top
2x Green Flash West Coast IPA
1x Taras Boulba Extra Hoppy Ale
1x Epic Mayhem
1x Amager Double Black IPA
1x Djaevlebryg Eklipse

LOOT!

Skippade några öl, studentplånkan kan inte acceptera för mycket utgifter på systembolaget. T.ex. skippade jag båda SKA bryggderna, de två öl från SKA jag testat hittills har inte imponerat på mig. Fick dock med två belgare hem, vilket inte är så vanligt för mig. Som jag sagt tidigare så är belgare inte någon personlig favorit, men man måste ju bredda sina vyer ibland. Att prova nya öl är ju alltid roligt!

Mest peppad är jag på Green Flash West Coast IPA och Amager Double Black IPA. Måste bara hitta tid att dricka ölen med...

5 kommentarer:

  1. Testade Epic Armagedon IPA innan helgen, smakade riktigt nice / Jonkie Choii!

    SvaraRadera
  2. Björn Gustafsson2 mars 2011 kl. 12:04

    Jag drack Amager Double Black IPA till maten igår. Tanken på en svart IPA (CDA?) kittlar mig på ett speciellt ställe i min öl-själ.

    Det enda jag tänker säga om den för att inte ge några spoilers är att den är ett mycket välsmakande öl. Var inte riktigt vad jag föreställt mig, men har helt klart väckt min nyfikenhet att testa mer "Svart IPA".

    //Björn

    SvaraRadera
  3. Härligt Björn, jag ska prova den så fort som möjligt. Har bara druckit hembryggda Black IPAs innan så ska bli riktigt intressant att testa!

    SvaraRadera
  4. Taras Boulba Extra Hoppy Ale var en riktigt besvikelse. Den smakar tysk lager. En besk sådan.

    SvaraRadera
  5. Åfan, har inte provat den än.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...