torsdag 3 mars 2011

De Molen Op & Top

Denna öl hade jag noll förväntningar på när jag köpte den, visste inget om den men den hade hyffsat pris så den fick slinka med i korgen. De Molen är ett bryggeri som jag helt har missat innan, tydligen är det många som uppskattar detta bryggeriet.
Ölet ser lite mörkt ut här, jag måste lära mig att fota bättre.

Härlig arom, lite jästig, äpplen och nästan lite tvålaktig doft. Den är mycket mer smakrik än vad aromen vittnar om. Härligt med humlesmak, frisk och inte alls så tung som jag trodde att den skulle kunna vara. Gott!
De Molen Op & Top

För att summera väldigt god och välbalanserad öl som jag skulle kunna tänka mig att skulle fungera klockrent att dricka till massa olika maträtter.

Den får 7/10 i betyg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...