torsdag 9 maj 2013

Johanneberg Pale Ale på flaska/fat och Incoherent Amber Ale på sekundär.

Fick hjälp av min sambo och tappade min Nelson Pale ale, som nu fått ett namn: Johanneberg Pale ale, på flaska och ett partyfat idag. Primmade fatet med 5g socker/liter och flaskorna blev hela 9,3g/liter. Är lite rädd för flaskbomber. Anledning till att det råkade bli så mycket är att jag inte har graderat min ena better bottle så fick uppskatta hur mycket öl det var och sen sög 80g torrhumle upp en sjuk mängd öl. Luktade så gott om ölen när vi tappade den, Nelson är en av mina absolute favorithumle. 
En del torrhumle
Blev en back och ett fat bärs. 
Sedan tappade jag även över Incoherent Amber Ale på sekundär, var så sjukt mycket jäst i den så ville få bort den från kakan/skiten ovanpå. Som jag skrev i förra inlägget så tappade vi ju denna ölen direkt på jästkakan från Johanneberg Pale Ale och den fick fnatt!
Incoherent Amber Ale i primären.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...