torsdag 13 januari 2011

Great Divide Hibernation Ale

Denna öl har jag hört mycket gott om så det är med spänning jag häller upp den i glaset. Jag är lite efter med julölen, blev för mycket tentapluggande för att hinna med att prova alla öl jag köpte vid julölsläppet.
Great Divide Hibernation Ale

I aromen finns chokladpudding och fudge. Smaken är väldigt söt med samma fudge toner, tycker mig även finna lite fanilj. En del knäckighet och eftersmaken är söt och avrundad. Tycker aromen lovade mer än vad smaken ger, jag har lite svårt för allt för söta öl. Nu lät jag kanske lite negativ, tyckte den var riktigt god.

Rätt trevlig öl, vet inte om den väger upp till hypen men jag tänker helt klart köpa en nästa år igen för att smaka.

Jag ger den 7/10 i betyg.
Karin ger den 7/19 i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...