fredag 14 januari 2011

Solstice d'hiver

Det här var en öl som jag inte hade någon aning om vad jag hade att vänta mig utav. Har dock haft på känn att den skulle vara bra. Jag har planerat att brygga ett barley wine inom rätt så snar framtid så det är med extra spänning jag provsmakar detta ölet.
Solstice d'hiver

Aromen har lite glögg över sig men mest av allt massor av ek toner. Smaken är väldigt intensiv, knäckig. Känner även lite kolarem och rom. Eftersmaken är tryckande spritig men ändå väldigt god.

Oj oj. Detta var ett gott öl! Mycket smak som fullkomligt attackerar munnen! Dock är det långt ifrån det barley wine jag tänkt brygga, men kan kanske ändå hämta lite inspiration ifrån detta öl.

Jag ger det 8/10.
Karin ger den 6/10.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...