onsdag 26 januari 2011

Första flaskan av Balrog Porter

Jag gjorde en klassiker, jag öppnade första flaskan för tidigt. 2 veckor sedan var det sedan jag tappade balrog porter på flaska. Idag ar det dags att öppna första flaskan.

Balrog Porter!

Den doftar lite äpplen och sedan rostade toner. Doften avslöjar att ölet är på tok för ungt för att prestera bra alls. När ölet hälldes upp bildades bara en liten liten skumkant, detta blir nog bättre med nån veckas lagring, i alla fall brukar det vara så med mina öl.

Ölet är inte så fylligt som jag tänkt mig, men jag tror även att detta kan ändras när det fått lagrats lite. Tänker inte skriva nått mer om smakerna tror jag för jag anser att ölet helt enkelt inte är färdigt än. Skönt att det blivit kolsyra i alla fall, det är alltid ett orosmoment tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...