tisdag 1 februari 2011

Sierra Nevada Celebration

Sierra Nevada är bryggeriet som fick in på god öl med sin pale ale. Jag uppskattar fortfarande det mesta som kommer från Sierra Nevada, både pale alen och torpedo extra IPA är riktigt goda tycker jag.

Denna öl, Sierra Nevada Celebration, har jag väntat på i flera månader. Gick till systemet i spöregn idag för att kunna köpa 6st flaskor. Köpte även 4st flaskor brooklyn chocolate stout. Med den bakgrunden och med den långa väntan på denna öl så är det med spänning jag häller upp ölen i glaset.
Sierra Nevada Celebration

Det skummar fint! Aromen är ganska tam, får inte alls ut särskilt mycket av den. Väldigt oväntat! Men smaken ger mig det jag vill ha, rätt typsik IPA smak. Väldigt mycket citrus i denna öl! Först lite halvsött, nästan lite krämig munkänsla som sedan klingar ut i en extrem citruskaskad! Riktigt gott tycker jag!

Jag ger den 8/10
Karin ger den 7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...