onsdag 7 september 2011

5 liters partyfat

Kolla vad jag fick i present av min flickvän idag! Ett femliters partyfat med tillhörande tapp med kolsyrepatron i "handtaget". Har gått och funderat på att försöka införskaffa ett eller flera av dessa fat ett tag men varit osäker på vilken klass dom håller. Nu får jag chansen att testa! 
Bästa presenten!

Tänker tappa saisonen som jag bryggt på detta fatet inom snar framtid! Återkommer med mer info om vad jag tycker om fatet och tappen när jag väl provkört dom. 

7 kommentarer:

  1. MYCKET intressant! Är dessa tänkt att fungera som riktiga fat som håller sig i kylskåp länge? Ser fram emot en recension!

    /Sebbe

    SvaraRadera
  2. Vinnarbryggaren på Maltes hembryggarfestival hade såna fat! Jag tyckte det såg väldigt smidigt ut och han höll definitivt med. Perfekt för såna tillfällen eller vid fester osv

    SvaraRadera
  3. Ser intressant ut... Skulle jag också vilja testa. Var kan man hitta såna?

    SvaraRadera
  4. Var fick hon tag i den? En kollega undrar. /Hell

    SvaraRadera
  5. Dom är inköpta på hembryggaraffären på mölndalsvägen här i Göteborg. Använde fatet idag, proppen kändes lite som att den satt lite för löst. Återstår att se om 3-4 veckor om fatet är nått att ha!

    SvaraRadera
  6. Har spanat på dessa ett tag, de har ett erbjudande där när man köper 5st. Överväger att göra det, men vill först höra vad du tyckte.

    Gick det att jäsa i fatet? Höll proppen tätt?

    //Björn

    SvaraRadera
  7. Jag har inte testat mitt fat än, kommer göra det om typ 2 veckor. Kommer uppdatera bloggen med en liten recension då.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...