söndag 23 maj 2010

Diskant

Jag såg champions league finalen igår med en vän och passade på att dela på en flaska Diskant och jag blev verkligen överraskad, den smakade väldigt gott nu! Smaken och framförallt aromen har ändrat sig rätt mycket sedan senaste gången jag smakade den. Rökigheten i eftersmaken sitter kvar men har lugnat sig något, nu möts man dock av en ren och frisk smak som är ganska fruktig och som sedan går över i den rökiga eftersmaken. Förra gången jag provsmakade den så var smaken lite disig och fadd om man kan beskriva det så och nu har den blivit frisk, fruktig och lite krispig. Riktigt roligt, det har utvecklats till ett väldigt intressant öl!

2 kommentarer:

  1. Bra blogg förresten, alltid kul att läsa om andras bryggerfarenheter!
    Det där med rökig eftersötma tror jag tyvärr har att göra med en infektion, har själv fått problem med det i en tidigare bryggning. Men det var lite självförvålat då vi var sena med förkulturen.

    SvaraRadera
  2. Ölen är ju bryggd med rökmalt :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...