torsdag 20 maj 2010

Oppigårds Slåtteröl och Radical Brewing

I förrgår så fick jag ett trevligt brev på posten, det var boken "Radical Brewing" skriven av Randy Mosher som jag hade beställt. Har hunnit bläddra lite i den nu och läste de första kapitlen och det verkar vara en rätt inspirerade bok snarare än ett brygglexikon, precis som jag ville ha det. Info om bryggprocesser och liknande finns i mängder på nätet, likaså finns i och för sig inspiration mestadels genom bryggbloggar och recepttrådar på olika hembryggarforum. Men det är nått speciellt med en riktig bok, kan inte riktigt sätta tummen på vad det är men det är helt klart en helt annan grej att bläddra och läsa i en riktig bok. Får berätta mer vad jag tycker om boken när jag bekantat mig lite mer med den men just efter de första kapitlen känns den som precis det jag var ute efter när jag köpte boken.

Oppigårds slåtteröl och Radical Brewing på balkongen.

Idag har det varit riktigt fint väder som jag tyvärr inte hunnit njutit av dels för att jag var upptagen med skolgrejer hela dagen och när jag kom hem råkade jag somna och efter det var jag förstörd som människa fram till elvatiden. Jag försökte ta igen lite utav den förlorade dagen genom att provsmaka en Oppigårds Slåtteröl och läsa lite i boken på balkongen, i kortbrallor elva på kvällen! Sjukt skönt att sommaren är på väg!

Hur smakade Oppigårds Slåtteröl då? Väldigt gräsigt! En god ljus öl med ganska stor beska som sitter kvar i munnen långt efter att man druckit den, detta är man inte så van med när man dricker en lager! Oppigårds har gjort bättre öl men denna var helt okej, jag har sagt det förut, jag har aldrig blivit besviken av en oppigårdare.

Ölen får 7/10 i betyg av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...