söndag 2 maj 2010

Beställt humleplantor!

Då har jag äntligen beställt humleplantor från Tyskland! Jag har länge tänkt att det vore riktigt coolt att testa brygga öl på färsk humle och läst om många som odlar humle själva. Nu bor jag i en lägenhet och humleplantorna blir stora, så det är inget jag kan odla själv. Jag har under ett tag rekat efter hem till de påtänkta humleplantorna och har nu hittat några. 2 humleplantor ska hem till min kära mor, en till min mormor, en till min moster och en till flickvännens mamma! De sorter jag beställde var:

Perle
Northen Brewer
Tradition
Hallertauer Aroma
Magnum

Ska bli riktigt spännande att se om släktingarna lyckas odla humlen och om det kommer ge någon skörd!

Är rätt najs att Chrome har inbyggd översättning, eftersom jag inte kan ett ord tyska. Jag tror i alla fall att jag har beställt plantorna till min mammas adress och att jag ska få en faktura i mailen, men inte riktigt säker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...