fredag 30 april 2010

Paulaner Hefe-Weissbier

Då var det valborg då! Får börja kvällen med öl jag inte provat innan. Så först ut är Paulaner Hefe-Weissbier. Jag brukar aldrig dricka weissbier, har aldrig fallit för dem, så jag har egentligen ingen referens på vad som är gott eller mindre gott när det gäller just weissbiers.

Paulaner Hefe-Weissbier

Den här ölen var väldigt lättdrucken men saknar även ganska mycket karaktär, ingen öl jag kommer minnas eller ger mig vilja att försöka mig på att brygga nått liknande. Smaken är fruktig och väldigt len, aromen ganska anonym. Eftersmaken är som jag känner igen från de få weissbiers jag druckit. Inget speciellt över den här ölen.

Jag ger den 5/10 i betyg.
Karin ger den 5/10 i betyg.


Bonusbild! Jag har odlat en musche till Valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...