fredag 23 april 2010

BrewDog 77 Lager

Okej detta kommer bli sommarens öl för min del, jag kan inte komma ihåg att jag smakat en godare lager. Vi pratar förstås om BrewDog 77 Lager! Jag har smakat den några gånger nu och jag blir chockad varje gång att den är så god. Att jag utnämner den till sommarens öl beror dels på att det är en ljus lager och dels på att priset är ringa 13:90kr flaskan på systembolaget, ett pris som min csn-plånbok klarar av.

Sommarens öl! Brewdog 77 Lager - kass bild, ölet är mycket ljusare i verkligheten

Vad är det nu som gör det här ölet så speciellt? Det är gott! Det är jäkligt gott! Det är en lager som smakar mycket, mycket humlesmak och arom och väldigt frisk smak på ölet. Det utklassar i princip alla andra lager jag druckit.

Jag ger ölen 9/10 i betyg.

Enligt BrewDogs hemsida så är ölen bryggd med humlesorterna Motoeka och Amarillo. Alltså än en gång Amarillo i ett öl som jag tycker är riktigt gott, jag måste helt enkelt använda denna humlesort i nästa öl jag brygger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...