onsdag 28 april 2010

Mikkeller Jackie Brown

Onsdag kväll och Champions league semifinal och massa timmars pluggande under dagen. Kändes som ett perfekt läge att plocka fram Mikkeller Jackie Brown som stått i kylen några dagar och bara väntat på att bli provsmakad. Sagt och gjort, slog på en streamning av matchen och slog upp två glas Jackie Brown, ett till mig och ett till Karin.

Den här ölen är lite dyrare (35kr) än vad jag brukar köpa öl för men ibland får man ta och offra sitt studiemedel på lite dyrare finare öl tycker jag, framförallt om det kan leda till inspiration till nanobryggeriet.

Aromen är stark med humletoner av nyslaget gräs och citrus. Smaken består av mycket beska med mycket toner av citrus och grapefrukt. Eftersmaken är ganska stor med lite rostade toner av choklad och kaffe för att blomma ut i en grapefruktaktig beska. En sak värd att påpeka är att ölet är ganska grumligt. Sammanfattat så är ölet väldigt gott och intressant, inget jag skulle köpa många flaskor av men jag njuter helt klart av ölet just nu.

Jag ger ölet 7/10 i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...