tisdag 4 maj 2010

Oppigårds Summer Twist

Igår så släpptes det massa nya öl på systembolaget och jag passade på att hamstra några av Oppigårds tillfälliga sorter, Summer Twist och Slåtteröl. Tog nyss tillfället i akt att provsmaka en Summer Twist medan jag och Karin slängde ihop en lasagne.

Oppigårds Summer Twist

Man känner ganska tydligt att denna ölen är humlad med Amarillo, har börjat känna igen denna humle och gillar den väldigt starkt. Än en gång, jag kan knappt vänta på att få prylarna till nästa bryggning då jag ska använda just Amarillo!

Provsmakarn

Hur smakade den då? Väldigt gott! Vad annars det är ju Oppigårds! Aromen var gräsig och humlig. Smaken frisk med mycket citrus, nästan lite kryddig och lite björklöv. Eftersmaken var mest bäska, nästan lite stickande. Man kan ju inte låta bli att jämföra denna med Oppigårds Amarillo Spring, då båda är samma typ av öl och samma bryggeri. Jag tycker dock att Amarillo Spring är snäppet vassare.

Jag ger ölen 8/10 i betyg.
Karin ger den 6/10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...