torsdag 15 juli 2010

Dugges Bältesspännaren

Jag har tankar på att brygga en mörk öl som nästa öl, troligtvis en porter, så jag har köpt lite mörkare öl att provsmaka. Idag tog jag mig friheten att provsmaka Dugges Bältesspännaren, en robust porter från det lokalt baserade bryggeriet. Hur smakade den då? Aromen är massor av choklad och kaffe, lite sötlakris men den domineras mest av massor av mörk choklad! Smaken är riktigt bra, lite tunn läskande smak som fort växer ut i massor av choklad, rostade toner och kaffe.

Dugges Bältesspännaren

Riktigt jefla god öl! Jag blev imponerad, den är verkligen välbalanserad och smakerna är väldigt distinkta. En av de bättre mörkare öl jag druckit på länge.

Jag ger den 8/10 i betyg.
Karin ger den 7/10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...