lördag 31 juli 2010

Mohawk Summer IPA

Äntligen lördag och en polare är på väg hit för en liten studio session. Klart man måste fira med en finbärs! Min favoritstil är ju helt klart IPA så jag blir alltid glad när jag får testa nya öl inom den stilen. Idag blev det Mohawk Summer IPA.

Mohawk Summer IPA, gräslig!

Aromen är citrus, grapefrukt och välkänd från amerikanska indian pale ales, lite gräs i aromen med. Smaken är citrus och väldigt gräsig, gott! Väldigt besk eftersmak som för tankarna mot grapefrukt. Nu höll jag tillbaka lite, det smakar verkligen massor av grapefrukt i eftersmaken! Riktigt god! Man kunde kanske önskat sig lite mer kropp annars tycker jag det var en klockren IPA.

Jag ger den 7/10 i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...