måndag 12 juli 2010

Humlebilder igen.

Här kommer en snabb uppdatering på hur humlen som bor hos min Mormor mår, den verkar ha växt till sig massor. Jag vet inte hur optimalt det är att odla i kruka dock, när det senare i år är dags att övervintra humleplantan är det nog bäst om den har hunnit rota sig i jorden.

Humleplantan som står hos min mormor, Magnum.

Här är två bilder på de humleplantor som står hemmas hos mamma.

Northen Brewer

Perle


Här är två bilder på den humleplanta som bor hos min moster!

Hellertauer Aroma

Hellertauer Aroma

Den humleplanta som bor hos min flickväns mamma verkar dessvärre ha dött, den skulle räddas från frosten men på dagen blev det nog för varmt under skyddet och humleplantan dog. Kanske att den kan komma igen nästa år om roten fortfarande mår bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...